Michael Jordan sagde “hindringer ikke behøver at stoppe dig. Hvis du løber ind i en mur, ikke vende om og give op. Finde ud af at bestige det, gå igennem det, eller arbejde omkring det”
Du har givet en stor præsentation, du beder om rækkefølgen og kunden siger han vil tænke over det. Det var det øjeblik, jeg følte, var det sidste strå. Jeg havde haft det! Jeg ønsker ikke at sælge længere; Jeg går tilbage til bogholderi! Så, uden pleje i tankerne jeg sagde hvad kom til sindet og sig arbejdede! Lad mig dele min epiphany med dig.
Jeg solgte beskæftigelse test materiale, der var baseret på læren af en velkendt salg træner. Det spørgsmål, der bragte den mest samtale var om lukning. Hvordan du beder for en ordre? Når nogen siger, jeg vil tænke over det, bliver du god kunde service type, der siger “fint, kalder mig når du er klar” eller kan du gå til halsen og sige “Hvad er der at tænke over?” Du ved det første svar er helt forkert og det andet, som er den foreslåede svar, vil sikkert slukke for kunden. Du forsøger at sige det pænt, men på dette tidspunkt det er sandsynligt, han ikke kommer til at sige meget mere. Hvad gjorde jeg? Jeg sagde forsigtigt og med et smil i min stemme, “hr.. Kunde, kan du tænke højt så jeg kan høre du?”
Jeg skal fortælle dig, jeg ikke forventede det svar jeg fik. Han lo hjerteligt og sagde han kunne lave at. Han fortsatte med at fortælle mig sin argumentation og jeg fortsatte med at besvare alle sine indvendinger. Vi var begge meget afslappet; han købte min vare og lykønskede mig på mit spørgsmål og min lukning.
Der er et gammelt ordsprog, der siger, “et smil til en anden kan gøre forskellen i deres dag og jeres også.”
Overflødigt at sige, besluttede jeg at sælge kunne være sjovt. Jeg ikke gå tilbage til kedelige bogholderi og nu at jeg har pensioneret, disse ord ‘kunne du tænke højt så jeg kan høre du’ er min gave til dig.