Sidste uge talte jeg om hvordan man kan tage en ferie, når du er leder af bandet. I denne uge jeg ønsker at tale om sommer salg. Mange sælgere og lige så mange virksomhedsejere begræder deres årlige sommer salg lavkonjunktur. Deres tal er nede, og de kan bare forstå ikke det.
Det er som om deres hele virksomhed er lammet, fordi salg tørre op eller gæsterne er på ferie. I min erfaring, det er pladder. Når du tager denne holdning, sælger du dig selv en bill of varer ikke værd det papir, den er trykt på.
Der er ingen grund til at straffe os selv om denne (opfattede?) årstidens nedgang i salg eller langsommere tempo af salg. I stedet, det er vigtigt at indse naturligt cyklusser mennesker og virksomheder gå igennem.
I salg i 15 år fandt jeg, juli og August var helt anderledes end resten af året. Folks hoveder er et andet sted – de ønsker ikke at være solgt noget.
Når det er sagt, er der en række ting, dem af os i kreditor side kan gøre for at afbøde denne tendens.
1. disse sæsonbetonet salg nedture er en lejlighed til at gøre aggressiv markedsføring – som kan variere fra:
-udvikle salgsfremmende kopi (web, direct mail, avisen/magasin reklamer)
-skrive artikler til en publikation
-dunkende fortovet for foredrag – små og store, nær og fjern
-forskningsinstitutionen nye nicher – brug den “ekstra” tid til at identificere nye markeder
-besøger potentielle strategiske alliancer – opbygge din markedsføring kanaler
2. Husk, at en uge off altid går forud for en off uge. Ikke slå dig selv om den. Du behøver tid ud for.
3. Brug denne situation mest klogt ved at afsætte tid i løbet af denne sæson til alvorligt arbejde på både dit syn og din 3 års plan. Fra disse to stykker, kan du fortsætte til at udvikle nye strategier, kampagner, produkter, tjenester og tilbud.
Min holdning er, at disse summer doldrums skabe mulighed for at bygge et nyt niveau af momentum i din virksomhed. Denne dynamik kan sætte dig op til en stærk og travle falde tidsplan.
Så hvis salg og erhvervsaktiviteter er lettere eller mere stille lige nu, drage fordel af den tid, der er frigjort til at løfte din seværdigheder på den langsigtede vision har du for din virksomhed. Brug lidt tid på de stykker, der vil få dig der.