Denne gamle forretning…

Ikke længe siden jeg blev bedt om at komme ud og tage et kig på en virksomhed, der havde eksisteret i omkring 10 år… men ejeren var frustreret over beløbet, han lavede.
Her er historien om en naturlige fødevarebutik beliggende i staten New York.
Virksomheden selv er beliggende i staten New York, i en lille landsby. Det sidder på en af de “main slæber” går gennem landsbyen og ser sandsynligvis så meget bil & mund trafik som enhver anden virksomhed i den begrænsede “downtown”-område.
Jeg har tænkt mig at nærme sig dette som en “udefra-inside” projekt. Med andre ord, vil jeg se på ydersiden af virksomheden først… og se, hvordan vi kan forbedre/marked, bedre og så vil vi gå ind for en gennemgang af del af virksomheden.
Udenfor: Helt ærligt denne virksomhed er beliggende i landsbyen er i hård form. Det består af en hel del bygninger, der har brug ikke for nogle udvendige hjælp som maleri og hvad. Facaden er til denne forretning er for det meste godt, bortset fra et par områder, som jeg vil berøre kort.
Det store problem jeg har med forreste del af bygningen er farven hvid. Selv farven hvid er godt for en stor mange anvendelser, tror jeg for en detail butiksfacade, der forsøger at tiltrække opmærksomhed, det er bare plain kedeligt. Og da mange af bygningerne i landsbyen er også hvid dette får virksomheden til at miste nogle af dens identitet.
Hvad ville jeg gøre? Sikkert male det en bred vifte af lyse farver… gule, røde, appelsiner. Farver, der er lyse og gusten, farver, der skiller sig ud. Farver, der gør bygningen hoppe til opmærksomhed og gøre det synlige for enhver rejse ned ad gaden. Bygningen skal være fed og farven hvid klippe ikke det. Lige nu er det bare ligner et træt, kedeligt butiksfacade i “enhver landsby” USA. Hele bygningen behøver ikke at være malet, kun den forreste del, der kommer til at fange øjet. Dette vil spare på omkostningerne.
For det andet skal de konkrete foranstaltninger blive lappet oppe. Dette er ikke et dyrt eller tidskrævende projekt enten men det kan forbedre udseendet og OPFATTELSEN af business 100%. Og husk opfattelse er alt.
Den forreste tegn kan gøres i lysere farver også, men jeg er mere bekymret med facade og konkrete arbejde på dette punkt.
Den sidste ting, der skal gøres i et “udefra-i”-perspektiv er at ændre, annullere fortrydelsen eller fjerne alle skiltning hængende eller tapede på front døre og vinduer. Mange af de nuværende tegn er “dog-eared”, “gulnet” eller “sun-bleget”. Disse tegn fremlægge ikke et godt image, som kunden indtaster bygningen. Papir tegn skal udskiftes med jævne mellemrum for at holde forstuen fra ser noget andet end “rene”, “organiseret” og mens jeg hader ordet, det passer ind i denne omstændighed  “professionelle”.
Lad mig sætte dette vigtige punkt på tværs til dig lige nu. Overskud ved virksomhed er bundet til de priser du oplade. Duh–lige! Men du ser for at opkræve højere priser en virksomhed er at have et bestemt udseende eller opfylde visse forventninger i kundens sind. Husk en virksomhed, der er godt vedligeholdt, veldrevet og velorganiseret kan stadig rabat produkter og har salg. Men en virksomhed, der ikke er godt er vedligeholdt, godt køre og godt organiseret ikke kan nogensinde håber at få højere priser  du se opfattelsen af virksomheden kun ikke tillader at opkræve mere.
Inde: De ting jeg lagde mærke til efter jeg første gang trådte ind i bygningen var “uoverensstemmelse”. Hvad jeg mener med dette er, at vi har gamle bygning med gamle stil vægge med et drop loft og et flisegulv. Mens jeg ikke anbefaler større byggerier jeg tror der er et par ting, der kan gøres for at gøre virksomheden ser mere “ensartet” og “sammenhængende”.
Lad os tale om væggene første. Da ikke vi er i stand til at gentage ordet og fjerne drop loft Lad os dække op på væggene. Med hvad du kan bede? Hvad med at lægge billeder op af øst Otto og de omkringliggende områder? Sætte op billeder af gamle bygninger og af folk, der har boet i området. Dette vil hjælpe med at give virksomheden en “tema”, som det virkelig ikke har på dette punkt  og det er et tema, der binder sig til Fællesskabet.
Nu loftet, loft fliser skal være desperat erstattet og/eller malet. Disse fliser er ikke dyrt og dele af loftet kunne blive erstattet over tid.
Gulvet… Hvad har brug for sal er at blive strippet og voksede. Og det skal vokses på en regelmæssig basis. Jeg kender ingen andre ting, der kan forbedre det overordnede udseende af en virksomhed mere så end at holde gulvet ser ud stor. Det er ikke dyrt at gøre resultaterne ville være utroværdigt.
Som jeg sagde tidligere hvis helhedsindtryk af butikken er en af er godt vedligeholdt, godt organiseret og veldrevet så butikken vil ikke kun se mere forretning, men overskuddet øges fordi det (store) kan opkræve mere for at passe det nye billede.
Lageret skal øges… ikke af tusindvis af dollars, men i et par vigtige områder. Først det hele “low-carb”, der fejer nationen er en golden nugget for profit, “naturligvis din” er stort set ignorere. Jeg ville investere et par hundrede dollars ind under denne kategori så hurtigt som muligt. Og så ville jeg annoncere stank ud af det.
For det andet, glutenfri og sukker fri produkter sælger stort nationalt og disse to kategorier bør have en fremtrædende plads i bygningen.
Ét punkt når det kommer til lager   gøre det månedligt. Hvis alle produkter var indgået i en computer, som blev modtaget i butikken og derefter markeret som solgt, ville lager ikke tage meget lang tid at gøre. Dette vil hjælpe med at finde områder af bekymring de gælder både butikken sikkerhed og lageret “sving”, som er et mål for rentabiliteten.
Temperaturen i butikken virkede en smule for lavt for mig. Jeg respekterer behovet for at overvåge tror nytte omkostninger dette er et område, hvor kunder mærke big-time og jeg indtryk det giver er en af er reduceret sats i stedet for første klasse. Jeg tror, det sandsynligvis ikke fremmer et behageligt arbejdsmiljø for alle enten… Jeg mener, der virkelig ønsker at være koldt, mens de arbejder? Hvis du er bekymret om omkostninger ikke være. Alt, hvad jeg foreslår er rettet mod at forbedre salg og overskud af virksomhed. Du undlader at gøre nogen af dem og efter min mening din butik ultimative salg og profit potentiale vil tage et hit.
Skiltning ting jeg talte om i indgangen-måde er udbredt i hele bygningen–alt for mange gamle, voldsramte tegn, der gør stedet ser brudte. Hver måned eller så skiltene skal redone på computeren, fordi de nedbrydes hurtigt.
Lad os tale om personale eller mere specifikt deres udseende. Jeg tyder stærkt på at en standard skjorte eller smock vedtages af forvaltning og båret af alle medarbejdere på alle tidspunkter. Hvorfor jeg foreslår, at dette er, at det fremmer sammenhængen plus det giver bæreren en lille stolthed fordi de er iført en “ensartet”. Forbrugerne er altid mere modtagelig og respektfuldt til mennesker i en uniform. Kald det psykologiske eller kald det crap, men det virker, det er derfor de kæde- og franchisebutikker virksomheder kræver dem. Det er ikke fordi de ønsker at bruge pengene, men fordi det hjælper dem med at tjene penge.
Opstillingen af butikken skal naturligvis ændres så hurtigt som muligt, så kunder ikke behøver at gå gennem kontorareal for at nå andre dele af bygningen. Jeg indser, at det vil tage tid og penge og det er noget allerede i værkerne.
Jeg ville også have nogle form for musik i butikken, vælge uanset hvilken type du vil men musik er normalt til gavn for både medarbejdere og kunder.
Jeg tror, en “Politikker og procedurer” manual vil være til stor gavn denne forretning. Ikke alene vil det medføre opgaver skal gøres ensartet og konsekvent bliver det meget lette byrden sat på både personale og ejer for uddannelse nye medarbejdere. Ikke at nye medarbejdere behøver uddannelse fordi men verbal uddannelse er inkonsekvent uddannelse. Det samme, nøjagtige sæt af instruktioner får sjældent to gange i træk. Verbale instruktioner er ikke gearet til at skabe ensartet service til kunder og konsekvent operationer i hele butikken. Høje punkter bør være touch verbalt, men hver opgave, der er gjort i denne virksomhed skal skrives i en enkel trin for trin-format og derefter arrangeret i en notesbog.
Hver ny medarbejder, der er hyret af en virksomhed, gives en af disse notesbøger. Inde i den bærbare computer ville også være retningslinjerne for beskæftigelsen i virksomheden.
Medarbejdere, der ikke er uddannet på en professionel måde og ikke arbejde i et professionelt miljø har tendens til ikke at handle professionelt om deres position, retning af kunderne og hinanden. Giver det mening? Det burde, fordi selv om det kan være smertefuldt at erkende det er sandheden. Selv mindsteløn medarbejdere skal behandles professionelt, uddannet professionelt og arbejde i et professionelt miljø. Vil du se moralsk gå op? Produktiviteten stiger? Tyveri går ned? Derefter gennemføre disse ændringer straks.
Vil du stadig få nogle “dårlige æbler”? Selvfølgelig, det er uundgåeligt, men det vil tillade dig at gøre nogle af disse folk på kanten til gode medarbejdere.
Den nemmeste måde jeg kender til at skabe en “politikker & procedures” manual er at tage én opgave hver uge og gøre en procedure blad på denne opgave. Liste over hvert trin af opgaven… du kender “Trin 1-Do denne første”, “Trin 2-Do denne næste”, “Trin 3-så gør det”. Før du ved af det vil du have en komplet manual, der kan fotokopieres og afleveret til hver ny medarbejder. Du kan ikke forestille mig, hvor meget nemmere en “Politik og Procedure” manual vil gøre en virksomhedsejer liv.
Nu lad os snakke reklame. Jeg tror den nemmeste og billigste måde at annoncere denne forretning er at bruge enkle og prisbillige rubrikannoncer. Hver uge en annonce skal køre i en avis eller penny-saver inden for zonen handel af butikken. Og disse annoncer bør ikke være nogle generiske “køb på naturligvis din” type annonce. I stedet annoncere et produkt til en aggressiv pris eller annoncere en unik del af din butik, som “Lo-carb” produkter eller “Glutenfri” produkter eller “Videoer til leje” eller noget lignende. Husk annoncere noget bestemt! Almindeligheder sælge ikke–detaljerne!
Afslutningsvis mener jeg, der er en masse du kan gøre for at forbedre rentabiliteten af virksomheden lige nu og uden at bruge en formue. Nu er det tid til at komme i gang.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *